fredag 25 maj 2018

Krock efter E4:an

Idag gick det inte som jag tänkt mig när jag skulle till Retune event ute på Djurgården.
Har precis svängt av E4:an och är på väg i vänsterfilen mot Roslagstull.
Efter rödljusen så är det en liten tjej som precis har tagit moppekörkort som ligger i högerfilen och hon får för sig att helt plötsligt svänga vänster utan att titta och rammar in i högersidan på min bil.

Som tur var är det kö så det går inte så snabbt där så det blir inga superstora skador och vi klarar oss utan några skråmor.
Hennes lilla Ligier JS50L såg det värre ut för.
Det är min första inblandning i en trafikolycka som jag har varit med om på mina över 20 år med körkort och den var ju helt omöjlig att förutse då hon byter fil i min döda vinkel och jag har ingenstans att ta vägen då jag ligger i vänsterfilen.

Nu är det bara att hoppas att det inte krånglar med Försäkringsbolaget och drar ut på tiden då det var helt hennes fel som byter fil utan att titta eller blinka.

Får se det positivt mitt lag vann Segway polo eventet på kvällen i alla fall med Retune. Det var grymt kul.











Inga kommentarer: