fredag 4 maj 2018

Packat och klart inför Lidingöloppet MTB

I morgon så är det då dags för årets första stora tävling då det är Lidingöloppet MTB med start kl 12:02 i morgon vid Lidingövallen.
Ska bli grymt kul och köra och det ser ut att bli bra väder också så förhoppningsvis har det torkat upp också.

Lidingöloppet MTB är ju en väldigt tekniskt lätt bana då det till 95% är lättåkta motionsspår och asfalt. Det enda som är lite stökigt är någon km vid Bosön.

Så nu har jag fått världens i-lands problem. Vilken cykel ska jag välja. Min riktiga tävlingshoj, en fulldämpad Trek Top Fuel 9,9 Race Shop Limited

Eller min stela träningshoj en Trek Procaliber 9.8 SL

Det fick bli den senare. Då det är så lite stigar och många kurvor med igångdrag så vill jag ha en så styv och rapp cykel så möjligt så då tror jag den stela blir bättre. Den har ju dessutom sin vibrationsdämpande IsoSpeed uppe vid sadelröret så den tar bort det värsta ändå.

Nu är allt packat och klart och cykeln servad och justerad så nu är det bara att invänta starten i morgon.

Inga kommentarer: