måndag 6 maj 2019

Aktiespar och investeringar dags att börja spara

Idag blev det en riktigt lugn hemmakväll med familjen.
Blev en liten promenad med Oskar till ICA för att storhandla lite. Han ville lyxa till det med risgrynsgröt så han fick välja en om han städade sitt rum.
Vi har börjat köra med lite utmaningar för att han ska få det han vill.
Oskar ska inte tro att han bara kan välja och vraka hela tiden utan man måste jobba lite för att få det man vill.

Fungerar ganska bra faktiskt. En liten Win Win på det hela. Han får det han vill och vi får saker fixat.

När småttingarna gott och lagt sig så snöade jag och Eva in oss på riktiga vuxenpoäng nämligen aktieköp och investeringar för framtiden.

Vi blir ju inte yngre om man säger så och kunna få en dräglig pension när man blir gamal kan ju vara skönt.

Jag har ju följt Investerarens Podcast ett litet tag och försökt förkovra mig lite i ämnet.
Det är ju grymt mycket information att ta in och mycket att räkna på för att göra ett någorlunda rätt vall vid köp av aktier.
Vi såg på det här avsnittet ifrån rika tillsammans som var ganska intressant.

 
Har lagt upp en liten portfölj på Avanza och hade tänkt att spara undan lite varje månad utöver det jag redan gör i vanliga fonder.
Sen får jag se om jag kan dra korten rätt och få det att växa långsiktigt.

Inga kommentarer: