onsdag 1 maj 2019

Arlanda Reverse Grand Prix

Ikväll blev det första landsvägstävlingen för mig i år och första tävlingen för mig i Rocket Racing Sweden.
Vi var 5 pers ifrån teamet och det var runt 80 pers totalt som skulle köra i vår klass så det var riktigt kul.
12 varv skulle köras på den 2,2 km långa banan.

Jag kom iväg ganska bra och låg långt fram i klungan. Redan runt 4-5 varvet blev det en utbrytning som jag jagade ikapp.
Dock hade jag inte så mycket krafter att hjälpa till efter att ha bryggat den utbrytningen och det var lite för tidigt in i racet. Vi blev ikappkörda efter ett par varv så det var bara att lägga sig i klungan och återhämta sig.

Ville dock ligga ganska långt fram då det var lite oroligt längre bak i klungan.

Det gick på i ganska hög fart hela tiden och det blev inga riktiga utbrytningar. 
På sista varvet ville de flesta komma fram inför slutspurten. När det var ett halvt varv kvar stack en iväg ifrån Stockholm CK. Jag lyckades brygga ikapp och vi fick en liten lucka.

Efter att jag kom ikapp så ville han inte dra längre och det var fortfarande för långt till mål för en spurt.
Dock så var det en massa kurvor innan den långa målrakan så jag försökte mig på en långspurt.

Kom ikapp ett gäng varvade cyklister när jag skulle ut på målrakan. Kötta på så gott jag kunde men blev ikappkörd av ett gäng de sista metrarna.
Vet inte riktigt var jag kom men det blev nog 5-6 någonting.



Får vara grymt nöjd med det ändå för jag gjorde så gott jag kunde och hade inga krafter kvar när jag kom i mål.

Inga kommentarer: