torsdag 16 maj 2019

SMACK MTB Cup i Bålsta

Ikväll var det dags för 3:e deltävlingen i SMACK MTB Cup. Den gick av stapeln vid Vibyspåret i Bålsta.
3 varv skulle köras på dem 4 km långa och utmanande banan.
Det var i stort set bara singletrack på riktigt steniga och rottiga stigar. En riktig teknisk MTB bana med andra ord.


Starten gick och jag kom inte iväg så bra. Hade kommit ditt sent så jag stod ganska långt bak.
Hamna i en bra grupp med CK UNI åkare och en ifrån Bålsta CK. Vi hängde ihop hela första varvet men sen orkade jag inte och tappade klungan.

Körde mest själv de andra 2 varven och försökte att inte tappa så mycket men den stötiga banan sög musten ur en. 
På slutet blev jag ikappkörd av Henrik så det blev en liten spurt. 
Såg inte att han kom förän målrakan på gräsfältet.
Alltid kul att spurta tycker jag oavset om jag ligger långt bak i fältet eller inte.

Tog spurten med en halv cykellängd kanske så det var skönt att det fanns lite krafter kvar.

Blev lite fika innan det var dags att åka hem.

Såna här tävlingar är verkligen bland de roligaste att köra. Enkelt fixat man dyker bara upp och kör sig trött och snackar lite skit och sen är det klart.

Resultat ifrån tävlingen finns här.


Inga kommentarer: