fredag 31 maj 2019

Test av Lugnet XCO banan

Idag blev det raka vägen upp till Falun med hela familjen efter jobbet.

Eva fick äran att köra upp finskodan som var putsad och fin dagen till ära.


Vi kom upp lite innan 18:00 så Eva och barnen gick och handla lite mat och cykla till våra kompisar Jocke och Jessica medan jag åkte upp till Lugnet och körde 2 varv på XCO banan och hämta ut nummerlappar till helgens tävlingar här.

Banan var ganska brutal med en hel del branta backar och mycket tekniska partier med stenkistor och hopp.
Vi som kör veteran fick dock inte köra de allra svåraste partierna.
Var dock ganska glad för det för jag hade velat testa banan mer för att känna mig säker på de partierna.

Nu titta jag bara på dem men körde aldrig ner själv. Det är som vanligt, de ser superläskiga när man ser dem för första gången men sen när jag väll kör så brukar det inte vara några problem. 
Men nu behövde jag inte tänka på det då vi ändå inte skulle få köra dem.

Ser ut och bli regn i morgon när vi ska köra också och de partierna är inte roliga och köra när det är halt.
Så det känns skönt att slippa det.




Inga kommentarer: