fredag 3 maj 2019

Lidingöloppet MTB i morgon

I morgon är det första långloppet för mig. Då är det dags för Lidingöloppet MTB
Blev ett kort väckpass på jobbpendlingen med lite igångdrag och några kortare intervaller.
Får se om jag har någon form i morgon så jag orkar hänga med någon bra grupp. 

Lidingöloppet MTB är grymt lätt tekniskt. Det ända som är lite tekniskt är några hundra meter runt Bosön.

Men det är desto mer sprättbackar och kurvor som gör att det blir utmanande jobbigt. 

Därför blir det HT för mig även i år. Tror inte jag kännar så mycket på heldämpat när banan är så lätt och har så mycket igångdrag. 
Då tror jag mer på en lätt och styv cykel som svarar bra i igångdragen.

Min Trek Procaliber 9.8 har ju sitt ISO Speed system som tar bort en del av småvibrationerna som kan komma på grusvägar då sadelröret kan flexa lite gran.
Den gör faktiskt mer än vad jag kunde tro.

Så nu är allt fixat för i morgon. Nu är det bara att få en god natts sömn och hoppas på bra ben i morgon.




Inga kommentarer: