tisdag 18 juni 2019

Läkarbesök och middag och bowling med ICA

Idag blev det läkarbesök för Oskar på eftermiddagen för att se hur det går med hans Diabetes.
Oskars HBA1C hade gott ner men det var fortfarande högt. Han låg på 58. Jag testade mig också när jag var där och jag låg också på 58.
Det är aningen för högt. Oskar har tyvärr en benägenhet att tjuväta utan att ta insulin ibland och då rusar blodsockret iväg.
Vi ändrade lite på hans bolus doser också då hans blodsocker inte riktigt går ner så mycket som vi skulle vilja när vi har mätt upp kolhydraterna han äter. 
Det skiftar ju över tid ju äldre han blir så det måste finjusteras hela tiden.

Mitt blodsocker går tyvärr upp och ner lite väll mycket under träning ibland sen är det svårt vid luncherna att hinna ta före jag äter då jag aldrig riktigt vet när jag ska äta.
Men det finns klart förbättringar att göra.

På kvällen så blev det middag på Olearys med ICA som jag sitter på uppdrag hos.
De hade en liten AW med middag och bowling där som hela avdelningen fick vara med på.
Oskar fick vara med också då vi precis kommit tillbaka ifrån läkarbesöket.

Han tyckte det var superkul och bowla, speciellt då han slog sin farsa så nu kommer jag få höra det på jobbet ett tag.

Inga kommentarer: