fredag 7 juni 2019

Arlanda Testtrack race

Ikväll var det dags för Arlanda Testtrack race. Det är en av mina favoritbanor på landsväg med mycket svepande snabba kurvor och inga direkta backar.

Vi var lite över 40 pers i min klass som skulle köra 12 varv på den 2,3 km långa banan.


Jag kom iväg bra i starten och var med långt fram. Var många utbrytningar idag och jag försökte vara med på de flesta. Var dock för svag för att orka hjälpa till då jag gjorde ganska många små bryggningar.

Efter 4 varv eller så gick det iväg en grupp och det gick ganska snabbt. Väntade ett lutet tag men ingen annan drog ikapp.
Bestämde mig för att försöka köra ikapp men det tog på krafterna.

Kom ikapp efter en minut men var riktigt trött. Hoppades jag skulle orka hänga kvar i svansen så jag inte skulle tappa klungan.

Tempot gick som tur var ner och resten av klungan kom ikapp.
Det var lite småryckigt hela och det var lite svårt att hänga med alla små utbrytningar. 

Gunnar, Fredrik, Daniel och Rytz och någon till tror jag kom iväg på slutet. Sista varvet så höjdes tempot lite och alla ville positionera sig inför spurten. 

Jag tänkte jag skulle försöka ta vänsterspår på slutet innan den långa målrakan då det gott bra på de andra varven och jag hade fått med mig farten ur kurvan där för att sen kunna stämpla på i spurten. 

Nu hamna jag fel då jag inte var ensam om att försöka ta det spåret.
Blev instängd och försökte ta mig ut men fick bromsa 3 gånger innan jag fick fritt spår och kunde svänga ut.
Blev till att spurta sista 50 metrarna och kom om några stycken.

Vet inte riktigt vilken placering det blev tillslut men jag tror det kan ha blivit top 10 med lite tur.

Grymt kul och köra och jag får vara nöjd med min körning ändå. Måste våga satsa mer på slutet och posionera mig bättre.
Det är ju alltid en avvägning och gå iväg tidigt och kanske inte orka spurta hela vägen fram och sen att hitta en bra rulle och se till att inte fastna.

Efter oss så var det H50 och uppåt som skulle köra.
Vi hade ett gäng ifrån Rocket Racing Sweden som körde.
Pär och Co var med långt fram hela tiden och körde.


Blev en fin kväll vid Arlanda Testtrack. Rolig bana och rolig tävling.
Här har vi prispallen ifrån H40. Bra kört allihopa.

I morgon blir det Kringelloppet GP i Södertälje. Det är också ett kort GP så det ska bli kul. Den banan ska vara lite mer kuperad så jag hoppas jag orkar hänga med där.





Inga kommentarer: