söndag 16 juni 2019

Test av nya Fiskartorpet banan

Ikväll blev det test av nya Fiskartorpet banan. Har bara kört den nya flowriden där uppe men nu tänkte jag testa hela banan.
Var en hel del fina småhopp. Jag måste verkligen träna på att våga köra de små dubbelhoppen. Nu weela jag bara över och det går ju inte riktigt lika snabbt.

XCO banorna får ju bara mer och mer sådana här inslag så jag måste lära mig det här om jag ska hänga med och inte behöva slösa en massa extraenergi på att köra runt eller bromsa in och rulla över.

Den nya downhillbanan var också flowig och fin. Jag var inte ensam om att köra där ikväll utan det var ett stort gäng enduroåkare också som testade den nya banan. Det var doserade kurvor hela vägen ner. Inga tekniska partier i form av sten och rötter men en hel del små hopp.

Blev 2 varv på hela banan sen. Körde på lite på sista varvet men det var ingen maxning utan strax under tröskelfart.

Jag kommer defenetivt åka ditt och öva mer på att ta de små dubbelhoppen, jag måste verkligen bli bättre på det.



Inga kommentarer: