lördag 17 augusti 2019

Cykelparadiset i Don Valley

Idag fick jag till lite hårdträning. Gjorde ett nytt försök och cyklade till Don Valley strax utanför Toronto City.
Hade tittat till ett spår som jag avslutade på igår som verkade ganska bra som jag ville fortsätta på.
Kom ditt och började köra och det var riktigt flowigt och fint.

Det var en ganska kort bit och sen kom man ner till en asfaltssträcka igen.

Stod och letade lite efter var spåret skulle fortsätta på Trailforks när en annan MTB cyklist swicha förbi.
Jag frågade om han viste var spåren fanns och Adam Romano som han hete erbjöd sig att vissa mig runt.

Shit han kunde alla gömmor och guldkorn. Han visade cykelparadiset i Don Valley som jag aldrig skulle hittat själv.
Så jäkla grymma spår. Det gick upp och ner längs bergssidorna i dalen där och det var så grymt flowiga spår.

Det fanns en massa A,B och C linjer med grymma hopp och spångar och en massa switchbacks som var riktigt tighta att ta sig runt.

Jag körde runt med ett leende på läpparna hela tiden. Det var så grymt roligt att ladda på de kurviga små stigarna.
Adam kör mycket Enduro så han visade hur man skulle ta alla hoppen, riktigt grymt att se. Där har jag en hel del att lära mig.


Blev en riktigt fin tur runt Don Vallys alla gryma stigar. Det här var riktig mountainbike så kul att köra.

Resten av dagen har varit en grymt trevlig släktträff ute vid High Park.
Vi tog en sen lunch där och umgick lite och relaxade.


Det var en riktig fin park så vi tog en liten promenad och tittade på djuren som var där.


Trevligt och få träffa alla igen. Har inte set de flesta på 8 år så det var på tiden att vi kom hit.

Vi avslutade kvällen med lite mat på stan.


Blev en riktigt grym dag det här som avslutades i en 650 hästars Chevrolet Camaro.











Inga kommentarer: