lördag 3 augusti 2019

Första träningen sen Finnmarksturen

Idag blev det mitt första träningspass sen Finnmarksturen. Blev mycket vila ifrån träningen men det har ändå varit full rulle med familjen hela veckan här så det har inte blivit någon regelrätt vila.

Men idag var det dags att få komma ut och träna lite. Blev en sväng till Fiskartorpet för att ta ett par varv där  och träna lite på att hoppa.
Det är ju VM i Mont-Sainte-Anne om ca 3 veckor och den banan ska vara ganska brutal. Det vankas branta backar och mycket tekniska partier och en del hopp. 

Branta backar och hop är det jag är sämst på så det vill jag träna så mycket det går på.
Vid Fiskartorpet har de allt. Började med att köra några varv på Flowtrailen.


Nu vågar jag köra på alla varv men det sitter fortfarande inte helt klockrent. Jag kommer inte över helt utan landar på puckeln oftast. Måste få till så jag rycker i rätt tid för jag tror att jag har tillräkligt med fart.

De hade byggt ett par nya hopp på parkeringen också som jag testa. Den här lilla var inga problem att komma över i alla fall.


Blev 2 snabba varv sen och på sista så lyckades jag slå mitt personliga rekord. Det trodde jag inte efter 4 dagars vila. Hade svårt att få upp pulsen och det kändes inte helt 100 i benen men det kändes som tekniken satt fint.
Min nya tid blev 19:44 så det får jag vara nöjd med.



Formen går sakta men säkert åt rätt håll. Måste få till så att jag kan köra i värme igen för det är risk att det kan vara väldigt varmt i Mont Sainte-Anne. 
Det har gott bra förut för mig men de 2 senaste långloppen har jag kokat över trots att jag tagit en massa vätskeersättning.

Inga kommentarer: