tisdag 20 augusti 2019

Träning på XCO VM banan Mont Sainte-Anne

Idag tog jag följe med några spanska åkare tror jag det var.
Jag hade kört det mesta rätt igår men missat lite på slutet och kört en del av elitåkarnas bana också.
Men idag blev det rätt. Körde ganska lugnt då det var trevligt att hänga på det andra gänget och snacka lite.


Vi korsade ett av de partierna som eliten skall köra sen nästa vecka. Den delen såg ganska brutal ut.
Som vanligt så ser det flackt och lättåkt på bild men det är ganska brant där.

Det var inga direkta svårigheter på våran bana. Det var den branta uppför där det var tekniskt. Jag hade kört elitbanan där igår och då kom man ifrån ett tekniskt parti uppför så det var svårare att samla kraft för att klara den sista knixen. 
Men vi skulle bara köra rätt in och då blev det mycket lättare.

Sen var det den långa branta nerför. Den är lätt när man kör långsamt men när man släpper på så är den väldigt hal speciellt nu när det regnat. 
Det är brant på sidorna också så det är inget ställe man vill halka ner på.

Sen var det lilla hoppet där det gick att köra höger lite fint när jag körde. Sen sa Tommy att de byggt om där och satt en stor sten där så jag får se hur det ser ut i morgon.

Jag tog ett varv själv och filmade också. Kom lite extra regn då också så det blev ännu lite halare.
Gick som tur var att cykla överallt ändå men jag tig det ganska lugnt utför.

På eftermiddagen var det Evas och Oskars tur att träna.
De skulle försöka gå upp för liftgatan till toppen av berget som är nästan 800 meter högt.
Emilia och jag gick bara en liten del upp där elitåkarnas downhillbanan ska gå nästa vecka.
Riktigt brant och stenigt.

Den var riktigt brutal här med en brant sväng och sen direkt ner i ett brant stenröse. Tror inte jag skulle våga köra här, inte med XC hojen i alla fall.


Skapligt fin utsikt därifrån också trots att vi bara gott upp några hundra meter.





Inga kommentarer: