fredag 16 augusti 2019

Test av Don Valley trails

Första heldagen i Toronto. Hade inte så mycket tid till träning idag då jag skulle träffa min morbror Jonas utanför Oakville. 
Jag hade tittat lite på Trailforks efter rekommendationer ifrån en Facebook grupp och försökt hitta lite spår runt Don Valley där det tydligen skall finnas en del.
Jag har ju försökt att lära mig att hoppa lite då det blir mer och mer sånt på XCO tävlingarna. Men här tog jag mig nog lite vatten över huvudet.


Det hade byggts värsta jumptracken där men det var lite över min förmåga kände jag.
Det fanns som tur var en liten lättare bana som jag kunde ta mig runt på.

Det var en väldigt kort bana men det var ett gäng sköna kurvor och småhopp.

Försökte sen hittta någon längre XCO bana som jag kunde köra. Jag var lite sent ute och det började mörkna en del. Hittade tillslut en bana som var ganska brutal. 
Det var tight singletrack hela tiden och ganska brant upp och ner.
Var lite väll klurigt på sina ställen och då det hade regnat och var ganska halt så vågade jag inte ta mig över alla ställen.

Blev inte riktigt så hårt som jag tänkt mig då det började bli mörkt och jag inte viste hur spåren gick så jag vågade inte dra på ordentligt med risk för att få
möte på de smala stigarna.


Han hem precis innan det blev mörkt så det var skönt.
Resten av dagen har spenderats hos min morbror Josnas med familj. De har en liten hund som barnen tyckte var roligt att vara ute och gå med.


Emilia var jätterädd för hunden Norton i början men på slutet så ville hon springa själv med Norton i koppel. Snacka om att det vänder snabbt där.






Inga kommentarer: