lördag 16 maj 2020

Oskar och Väsjöbacken levererar

Ikväll blev det en tur ut med Oskar och cykla. Det blev såklart hans favoritställe Väsjöbacken. 
Vi körde på och hoppade runt lite.
Oskar laddade på ganska rejält några gånger och ibland hade han lite svårt att hålla framhjulet uppe. Men han landade fint ändå och höll sig på julen.

Jag körde på i hoppen lite gran också. Sjukt kul att hoppa runt. Det är många andra som kör där som ser lite mer endurobetonsnde än vad jag gör och det märks när de hoppar.
De flyger högre och laddar mer.
Jag själv är ju mer en långloppsåkare som börjar köra lite XCO igen. Jag är ju van att hålla hjulen på marken och försöka flyga så lite så möjligt i vanliga fall.
Nu när jag börjat hoppa runt med Oskars och har försökt och lära mig ta små dubblar så måste jag också lära mig att få lite mera höjd. 
Det känns grymt ovant men det är riktigt roligt och lärorikt.
Har utvecklats ganska mycket senaste månaden tycker jag och det är kul när det går åt rätt håll.

Blev en hel del hoppande för både mig och Oskar.

Oskar laddar på överallt nu. Han tog det stora hoppet igen.


Och påväg hem så har vi en lång trampa som har 1,5 meter mellan varje steg som han brukade köra nerför förut. Nu tog den lilla grabben den hela vägen uppför också. Riktigt kul att se.



Inga kommentarer: