fredag 1 maj 2020

Testade på lite Zwift idag

Idag var det riktigt skitväder. Kom inte ens utanför dörren idag. Vi har bara varit hemma och slappar framför TV:n.
Tänkte jag skulle få någon träning idag så jag damma av Monarken och testade lite Zwift.

Det var ett tag sen jag körde det och jag hade nästan glömt bort hur konstigt det är att ligga på rulle där.
Hittade något EVR Europe race på 32,6km som jag körde. Försökte hänga med tätten där och det gick skapligt i lite över 20 km men sen vågade jag inte riktigt ta i mer då jag legat på ganska ordentligt och kom upp i min maxpuls på 148 så jag ville inte chansa.

Släppte första klungan och vi hade fått ett ganska stort försprång till resten bakom.
Körde ganska lugnt och efter ett tag kom 2 stycken ikapp mig. Vi körde på ganska lugnt och kom ikapp några som blivit avhängda där framme.

Sista halvmilen kändes det som ingen ville dra och bara väntade till målspurten. 
Blev en del ryck i uppförsbackarna och där lyckades jag köra ikapp.

Sen kom vi till spurten och den hängde jag inte med. Drog igång alldeles för sent och kom aldrig ikapp de andra 2 framför.
Blev tillslut en 15 plats totalt av alla startande.

Jag startade i C klassen och det verkade inte Zwiftpower gilla då det står UPG på mig trots att jag bara hade 3,1 watt/kg i medel och några i resultatlistan hade 3,3 som fick resultat.

De som kom framför mig hade upp mot 3,7 så de borde ha kört i B klassen.
Skönt att det går att köra på lite i alla fall.

Inga kommentarer: