lördag 24 september 2022

Flottsbro och nya kanonen körd

Idag blev det en tur till Flottsbro med Mikael, Fredrik och Anton.
Har bara varit där 2 gånger i år så det var kul och komma tillbaka och hoppa runt lite.
Målet för dagen var att ta nya kanonen som blivit både högre och längre.

Men först var det dags att värma upp lite på Grävet och Freeride.
Det var även ett nytt hopp bygg in mot Endurospåret nere i backen.
Den hade fått en större kick och var både högre och längre ifrån landningen. 


Var riktigt kul att köra. Sen var det dags att ge sig på det lite större hoppet Trapp.
Den är rolig då den är ganska hög men ändå enkel då man bara kan rulla ut och sätta den.



Ville få lite mer trampa och teknikträning så vi körde Freeride spåret och DHTVÅ också som är riktigt stenigt och lite klurigt att hitta en bra linje på.



Sen var det dags att försöka sig på den nya kanonen.
Mikael hade kört den några gånger redan så nu ville jag verkligen sätta den och såhär glad blev jag när jag äntligen tog den.
Så skönt att kunna checka av den nu också.



Vi körde den några gånger till och jag lyckades även ta mig över det snedställda hoppet efter kanonen för första gången. Ytterligare ett hopp jag kan bocka av ifrån listan.


Grymt rolig dag i Flottsbro med grabbarna och mycket jag kunnat checka också så det har varit riktigt roligt.


På eftermiddagen skulle Oskar på kalas på Jumpyard hos en av hans bästa kompisar Teo.
Där fick han hoppa av sig och ha riktigt roligt. Blev en grym dag för honom också ,



Inga kommentarer: