torsdag 29 september 2022

Teknikträning Väsjöbacken

Ikväll blev det en vända till Väsjöbacken för lite teknikträning. Det är ju Capital Enduro Series nästa vecka så jag tänkte det kunde vara bra att öva på mina svagheter.
En av de svårare banorna är Grythunden på baksidan. Jag har svårt att få ett bra flow på det steniga partiet i mitten av banan. 
Nu var det lite småhalt också så jag gled runt ganska mycket. Tror jag hittat ett ganska bra spår där men det är svårt att håla linjen.

Det hade byggts på den kurviga delen i skogen ifrån toppen också, riktigt fint tillslag med ett litet mjukt gapphop på slutet.
Där har jag haft lite svårt att få fart genom de tighta kurvorna så det blev lite öva där också.
Fick sällskap av det här glada gänget också. Kul och någon att köra med.

Blev en del körade i hoppleden också. Jag har kommit över hoppen där ganska många gånger men det är inte varje gång. Känner mig inte helt hundra heller där så det är också något jag vill öva mer på.

Inga kommentarer: