lördag 17 september 2022

CES vid Löttingekullen i morgon

Idag blev det en tur till Löttingekullen. Det är Capital Enduro Series där i morgon så jag tänkte jag skulle försöka hitta banorna där.
Har aldrig kört Enduro där förut utan jag har mest cyklat förbi där när jag har kört XC.


Det finns en hel del stigar där och mycket korsningar så det var inte helt lätt att hitta.

Körde så många varianter jag kunde hitta men tror jag missade en hel del i alla fall.

Det var några ställen som jag hade lite svårt att hitta ett bra spår på.
Först var det den här stenen.

Det var ganska brant innan och lite småstenigt och jag vågade inte riktigt ha tillräckligt med fart för att bara hoppa rakt ut.
Lyckades dock köra lite på kanten av stenen där det inte var lika högt.

Sen var det ett till brant parti där jag fastnade lite och inte fick något riktigt flytt. Tog mig över men det gick inte så snabbt.

Fick lite sällskap sen också och hittade ytterligare lite mer spår. Kommer bli intressant och se vad det bjuds på i morgon.

Hoppas jag hittat de värsta spåren bara så det inte blir för krångliga överraskningar i morgon. Vill ju kunna cykla nerför allt skapligt säkert och snabbt i alla fall.


Inga kommentarer: