söndag 25 september 2022

Skogsdistans med MTB Täby

Idag blev det ett skönt skogsdistanspass med MTB Täby ifrån Skavlöten som vanligt.
Grymt fint väder och torrt och flowiga stigar.


Blev lite varmare än vad jag trodde det skulle bli. Hade tagit på mig en flossad långärmad tröja då det bara var runt 7 8 grader på morgonen.
Men sen blev det upp mot 15 grader och sol så jag svettades en hel del.

Erik hitta som vanligt en massa roliga stigar och det blev en hel del nytt för mig.
Hängde på bra idag men det gick nog inte så superfort heller men bitvis fick jag ta i lite.
Av någon anledning så var mitt blodsocker lite högt idag. Började runt 10 och tänkte det skulle gå ner när jag börja cykla men det gick upp till 13 och började inte gå ner förrän jag skulle hem efter 4 timmars cyklande. Då hade jag bara druckit vatten under hela passet.
Men det är skönare än för ett par år sen då jag konstant fick äta i stället.

Fick ihop 71 km i skogen och var totalt ute i 5:22.
Riktigt skön dag i skogen.




Inga kommentarer: