söndag 3 december 2023

FTP test och Friidrott

Idag var det dags att testa formen. Det var ett tag sen jag gjorde det sist och formen har inte riktigt varit på topp nu här på slutet när det varit så mycket arbete.
Tänkte det är bra att få sina värden nu så intervallträningen blir på rätt nivå också så jag inte kör slut på mig.

Körde Zwift:s FTP test på 73 minuter där man starta med 3 stycken 20 sekunders intervaller på ca 125% av FTP och sen en 5 minutare på 110% av FTP.
Efter det kom utmaningen att maxa 20 minuter.

Gick bra i början och de flesta 15 minutrarna låg jag hela tiden över 300 watt men sista 5 börja jag dala lite men sista 30 sek så var det bara att ge allt och kom precis under 300 med 299 watt.

Det räknades om till 284 watt på FTP som var 15 watt under det jag hade som mest när jag äter betablockerare.

Får vara nöjd med det ändå då jag känt mig så seg och det är precis efter vilan.

När det var klart var det dags för Oskar att träna.
Han skulle ha friidrottstävling vid Sollentunavallen och springa 60 och 200 meter.


Kul att Oskar kör på och testar och tävlar i olika sporter.

Inga kommentarer: