söndag 17 december 2023

Skogsdistans i snömodden

Idag var det dags för skogsdistans med MTB Täby.
Det har ju regnat en del och varit lite minusgrader på natten. 
Dock brukar det inte vara så farligt halt så jag orkade inte sätta på dubbdäcken.
Det var dock riktigt halt på sina ställen till träningen men jag höll mig på hjulen.

Blev ett härligt gäng som skulle ut och sladda i snön sen.


Vi körde runt Ensta och Skavlöten och det var riktigt tungtrampat.
Det var ganska mycket snö dock så var det inte så hårdpackat så man sjönk igenom. På det så var det ganska spårigt så man gled runt hela tiden.
Blev riktig balansträning och bara hålla sig på hjulen.


Blev inte så långt idag men desto hårdare. Bara för att över huvud taget ta sig framåt så fick man gasa på ganska ordentligt.

Vi hade 11 km/h i snitt trots att vi körde så hårt så det räckte med ett litet kortare pass idag.
Fick ihop 3:06 totalt med pendlingen och 42 km


Var länge sen jag körde så hårt och länge.
Men av någon anledning så ville inte blodsocker gå ner idag. Jag åt inget under pssset men tog insulin 2 gånger som var 3 gånger så mycket som jag brukar ta när jag tränar. I vanliga fall skulle jag varit död för länge sen med den insulinmängden men nu började det komma ner till rimliga nivåer lagom till slutet av pssset.


Vet inte om det var något fel med insulinet eller om det kan vara så stor skillnad för att jag inte cyklar på 2 dagar. I vanliga fall brukar jag köra lite på lördagar vilket jag inte hade gjort nu.

Inga kommentarer: