fredag 15 november 2013

SCCM 2012 R2 plugg hela dagen

Ja idag har det blivit pluggande hela dagen.
Har fått en ny snabb dator ifrån jobbet så nu har jag suttit och konfigurerat upp den med VirtualBox 4.3 och där jag satt upp 2 stycken Windows 2012 R2 maskiner där den ena har fått agera DC med DHCP och DNS och allt annat roligt uppsatt.

Den andra fick ha SCCM 2012 R2 installerat med SQL Server 2012.
Var ganska tidskrävande att kopiera ner och konfigurera upp allt.
Speciellt när jag inte lyckades få drag and drop att fungera mellan guest och host datorn.
Men nu är äntligen allt uppe och snurra.

Få se till att fixa resten av alla labbar på SCCM:en nästa vecka för nu är det dags att fixa med CX SM i helgen.
Ska sätta upp banan i morgon.

Fick min Scott Scale 35 såld idag också. Det var högt tryck på den, tror jag hade runt 10 pers som
ville köpa den.










Skulle satt priset lite högre.

Inga kommentarer: