lördag 16 november 2013

CX SM Norra Djurgården

Ja då var jag klar med CX SM vid Norra Djurgården. Riktigt grym tävling med många startande, rolig bana och riktigt mycket folk som stod och hejade.

Tror inte det har varit så här mycket folk på en CX tävling här i Sverige förut. De stod och skrek och hade kobjälror utefter banan så det var riktigt upplyftande.

Jag fick starta längst fram idag så det bådade gott. När starten gick så drog Patrik Eklund iväg i vanlig ordning.
Jag kom iväg som 3:a. Fredrich jagade närmast och sen var det Gustav Wass, Gustav Dejert och David Höglund och jag.

 Fredrich tappade lite efter ett varv så då gick jag upp och jagade med Dejert och Höglund.











Jag låg bra med de första 3 varven runt 2-3 plats.
Patrik Eklund var det inget att göra åt idag. Han tog starten och ledde ända in till mål.

De 2 sista varven av 5 orka jag tyvärr inte hänga med riktig utan fick släppa lite. Vi hade nog kommit ikapp Patrik lite och jag hade fått ligga på rött lite för mycket för att orka med på slutet.
Blev omspurtad på slutet och tror jag kom in på en 6:e plats.
Var riktigt trött och hade inget att ge när han drog igång ca 500m innan mål.











Resultat ifrån CX SM kommer upp här sen.
Nu har vi rivet ner hela banan och kommit hem. Ska snart bli en god middag.

Inga kommentarer: