onsdag 13 november 2013

Naprapatbesök och min Scott Scale 910 har kommit

Fick min nya vinterhoj idag. Det var bara att åka in till Cykloteket och hämta och utföra lite andra ärenden medan jag var där också.
Blev en vinterhoj i det lyxigaste laget nämligen en Scott Scale 910. Riktigt fin mountainbike på 29 tum, så nu kommer både min träningshoj och tävlings MTB vara en 29 tummare.











Med Shimano XT rakt igenom kan jag inte klaga på utrustningsnivån på träningscykeln.











De här ska få stop på ekipaget sen med 160mm skiva bak och 180 fram.











På resten av komponenterna som inte tillhör växlarna så är det Syncros. Fick med en cool styrrörsplugg som är lite utfräst också.


















Har inte hunnit testköra den än men i morgon ska det bli en sväng.
Har hunnit med en sväng till Ulriksdals Naprapatklinik också.
Nils Westerberg där är riktigt grym. Han har fixat min rygg några gånger förrut med riktigt bra resultat.
Idag blev det både akupunktur, massage och lite knäkning av ryggen. Hoppas det ska göra sussen inför SM i CX i helgen.
Kändes riktigt bra och jag är inte lika stel nu.


Blev ett kort intervallpass nu på kvällen också. Körde en halvtimme och drog av 2 stycken 4:or på 430 watt.
Första gick bra men på andra kom jag bara 2:15 innan jag fick ta en liten paus.

Inga kommentarer: