onsdag 6 november 2013

CX SM banan i detaljer

Idag blev det ett helt gäng med varv på CX SM banan.













Cykla ditt och tog ett testvarv lite lugnt först.
Trots regnet så var banan förvånansvärt torr och finn.

















Efter testvarvet så blev det 5 varv i intervallform så snabbt som jag kunde.
Blev dock inga bra tider idag.
Kände mig fortfarande stum i benen.

Banan är ganska hård packad för det mesta men det finns ett litet lerparti på slutet när man körde in här.

















Det var några lerkärr som dock inte var så djupa.

















Och sen kom en 180 graders kurva och ytterligare ett lite lerigt parti som var något tungtrampat.

















Sen har vi några småbackar. Det är 4 sprintbackar som kan bli lite hala.
Beroende på hur banan dras om man får fart eller inte i början av backarna kan de bli riktigt svåra att komma upp för.
Här har vi den svåraste backen.
Syns inte så bra men man ska rakt upp i skogen här.

















De andra 3 är lite kortare men kan bli riktigt hala och kluriga att ta sig uppför om man inte kommer in med fart.

















Sen finns det en lite lättare men längre backe som inte så farligt brant.

Jag tror banan passar mig ganska bra då det inte är så många backar och ganska lättrampat.
Hoppas jag kan få till formen igen bara för nu känns det lite segt.













Har dragit på mig någon liten förkylning också nu. Är bara täppt i näsan så jag hoppas det inte ska vara någon fara inför helgen i Karlstad.

Inga kommentarer: