söndag 24 november 2013

GP Hasse Mård i Hellas

Idag blev det TT igen. Jag som skulle ha vilovecka den här veckan, det gick sådär.
Nu när det var så fint väder och någon minusgrad ville jag inte sitta inne och slappa.
Köra själv är inte så superkul alla gånger så jag cykla till Hellas med MTB:n för att hänga på GP Hasse Mård.

Det var ett helt gäng som kommit ditt för att köra och det var riktigt många ungdomar. Riktigt kul att ungdomarna kommer och kör.

Banan var riktigt snabb så jag hade ingen direkt fördel av att ha Scalen idag.

Damian rykte iväg i starten och jag hängde på. Han stötte på de lättåkta partierna och där hade jag svårt att hänga med då MTB:n inte accelererar lika bra som en cross, att han var snabbare än mig behöver vi inte bry oss om:-)

Jag lyckades hänga på runt 2 varv sen orka jag inte mer och då kom Mård och Peter och körde om.
Hamna lite i ett ingenmansland ett tag men sen kom Anders och Birjer ikapp.

Vi körde tillsammans resten av rejset tills sista varvet då jag ryckte på slutet vid de kurviga gräspartiet och fick en liten lucka.

Blev en 4:e plats så det får jag vara nöjd med.
Mård, Damian och Peter hade jag ingen ork att göra något åt, de var alldeles för snabba.

Sen var det bara att cykla hem igen.



Inga kommentarer: