fredag 22 november 2013

Blev en tur runt Edsviken i regnet och SCCM 2012R2 resten av dagen

Körde en lugn tur till Hagabacken och sen in till stan för att lämna en sadelstolpe till Bang. Hade tänkt köra några varv vid Fiskartorpet men dagens regn gjorde att jag ångra mig.
Blev hem via vattnet längst Edsviken istället. Ganska fin vända trots vädret. Det går fina stigar och grusvägar längs vattnet så en torr fin dag kan det vara riktigt kul att köra där.

Resten av dagen har ägnats åt SCCM 2012 R2. Hittade en liten fin bugg som gjorde att det inte gick att köra WDS på den.
Det fanns dock en liten fix för det på Microsofts sida. Sen har jag fått lära mig lite WMI också då den fick för sig att krascha på min server.
Tur att Google finns annars hade det varit kört för mig. Nu fick jag fram den här fina posten på Technet som löste problemet.
Mycket PXE och boot images har det blivit idag.













Det är tur att det är nu när jag labbar som jag kan göra alla fel och testa och se vad som fungerar. Hade blivit jobbigt och upptäcka det här i produktion.

Inga kommentarer: