söndag 10 november 2013

Karlstad crossen dag 2

Idag var det andra CX tävlingen i Karlstad.
Banan var i stort set likadan som igår fast baklänges.

Det hade regnat hela kvällen och natten så nu var det rejält blött och lerigt.

Lyckades komma iväg bra i starten idag igen och låg kanske runt 5:e plats.

Kände mig dock inte lika stark idag utan tappa på de tungtrampade partierna.
Det verkar som jag har svårt att ta i mer än en dag på raken.
Verkar alltid gå bra första dagen sen är jag slut.

Blev omkörd och hade svårt att hänga på hjul första halvan men sen började det släppa lite.

Tyvärr kom jag bara ett halvt varv till sen var det slut för min del.
Bakväxeln gick av och for upp i ramen så det var bara att kliva av.

Pallplatserna i Superklassen blev de här herrarna.
Förste man var Nils Karlsson som glömt komma till prisutdelningen följt av Tomas Pettersson och Benny Andersson














I damprestige tog Åsa Erlandsson förstaplatsen följt av Angelica Edvardsson och Kajsa Snihs.














I Herrprestige tog Calle Friberg ytterligare en seger framför Magnus Darvell och Martin Eriksson.














Nu får jag försöka fixa hojen till nästa helg. Blev lite extra stress det här. Typiskt

Inga kommentarer: