lördag 9 november 2013

Karlstad crossen upp och ner

Idag var det Karlstad crossen som ingår i SWE-Cup som skulle köras.
Det var en fin och platt bana som passar mig bra.
Fick starta i andra led då jag inte hade så många poäng.

Fick till en riktigt bra start och kom iväg som 3:a.
Kom med i en liten grupp som hade fått en lucka till resten av fältet.

Det fanns 3 stycken dubbelhopp hinder och de var bara 2 dm höga. Jag borde ha klarat att hoppa över dem men tyvärr så fega jag ur.
Det gjorde inte de framför och de tjäna runt 10 meter på varje hopphinder som jag fick jaga ikapp.

De 2 längst fram fick en lucka och de bakom kom ikapp.
Nu hade jag Jan och Patrik som var uppe och drog.
Patrik är bra på att hoppa också så han kom iväg lite.

Ut på sista varvet var jag fortfarande med i matchen men sen hände det som inte fick hända.
Först fick jag tvärbromsa efter sandhindret då en inte kom upp.
Körde ikapp men klota innan löpphindret.
Försökte köra ikapp igen och kom precis förbi tekniska zonen och skulle in i skogen då det bara small till.
Bakhjulspunka delux.














Det var bara att springa ett halvt varv till tekniska zonen igen.
Kom ditt för att upptäcka att det var pyspunka på det hjulet också.

Det var bara att rulla i mål lite lugnt.
Vet inte riktigt var jag kom men det var ett gäng som körde om när jag sprang.

Här har vi pallplatsen i Superklassen.














 I Damprestige så var det teamkamraten Angelica Edvardsson som gick och vann före Åsa Erlandsson och Lisa Nordén.














I Herrprestige så var det Calle Friberg som gick och vann före Magnus Darvell, Martin Eriksson och Mikael Flockhart.














Nu är det snart möte med cykelförbudet och sen ladd inför morgondagens tävling.

Inga kommentarer: