tisdag 17 juli 2018

Fortsatt träning på XCE och XCO och nu med film

Idag blev det lite mer åkning på XCE och XCO banorna här i Östersund. Jag kör första tävlingen i morgon som är XCE där jag startar kl 10:40:20 så det blir lite sovmorgon i alla fall.

Idag blev det lite finslipning på XCE och XCO banorna. Körde först några varv på XCE banan och testade lite olika spår. Fick med ett att varven på film. Den var dock inte helt felfri kan man lugnt säga. Det finns en del att slippa på. 
Den som jag är mest osäker på vilket spår jag ska ta är stenbumlingen innan man svänger upp mot mål igen.
Det finns väll ca 3 olika spår att välja på och jag vet inte riktigt vilken som är snabbast när jag kommer med riktig fart. Här är filmen på ett av varven i alla fall.


Blev ett par varv på XCO banan också. Körde ett lugnt och sen körde jag ett lite hårdare också.
De flesta A linjerna känns bekväma nu och jag tror att tekniken sitter skapligt dock inte helt fulländat.
Men sen är det den där stora hoppet med ett gap mellan sig som jag fortfarande inte tog idag.
Den ser läskig ut just för att hoppet både är ganska högt och ganska långt så det sätter järnspöken i mig.
Men jag vet att har jag bara tillräckligt med fart så att jag kommer över så är det inga problem.
Så ger jag fan i och fegar och bara trampar ut så är det lugnt.
Bromsar man in så är det kört och då kraschar man regällt.

Våra juniorer i CRT visade hur det skulle gå till och det är inte superhög fart man behöver så det är inga problem att trampa upp innan hoppat.

Måste sätta den några gånger i morgon om jag ska tävla där på fredag. Tänker inte chansa på tävlingsdagen för då kan det gå fel i all stress.
Den ska sitta fint några gånger så jag känner att allt är under kontroll om jag ska köra där på tävlingsdagen.

Inga kommentarer: