lördag 14 juli 2018

Sista hårda passet innan XCO SM

Idag blev det ett kort och hårt pass innan XCO SM i Östersund nästa vecka.

Cyklade till Väsjöbacken och körde 5 varv så hårt det gick. Det var ett tag sen jag körde där och hade missat hur mycket de börjat bygga där.
Trodde först inte det skulle gå att köra den vanliga backen men de bygde som tur var bara på sidorna.

Var riktigt varmt och svettigt idag. Hade bara tagit med mig en stor flaska vatten då jag tänkte att jag drukigt mycket innan och jag skulle köra så kort.

Hade nog behövt 2 flaskor ändå för sista varvet var jag riktigt torr.

Tiderna blev varken bra eller dåliga. Första gick på 3:20 så den får jag vara nöjd med i alla fall.
Sen gick det tyvärr utför andra gick på
3:52 med medelpuls 162 tredje gick på
3:52 med medelpuls 166 fjärde gick på
3:56 med medelpuls 167 och sista gick på
3:47 med medelpuls 166 och jag maxade på 179 i puls så det är i alla fall ganska bra för mig.

Riktigt fint här uppe på toppen med skön utsikt

Tänkte köra Under Construction banan hem men de höll på att bygga där också så det fick bli en kortare väg.

Tog en sväng förbi Cykloteket i Häggvik på vägen hem också och inhandlade lite sportdryck och gels inför veckan här också. Nu borde jag ha så det räcker.





Inga kommentarer: