tisdag 31 juli 2018

Första träningen efter semestern, hårt och kort

Idag blev det första träningen efter semestern. Blev ett kort och hårt pass med 1 varv på NICK spåret och sen 3 varv uppför backen vid Tunnelbanespåret mot Kista.

Äntligen kom jag under 30 minuter på NICK spåret. Dock inte med mycket, fick tiden 29:55 har lite kvar till mitt personbästa på 28:18. Men det ska nog gå att förbättra lite innan året är slut i alla fall.


Avslutade med att köra 3x1 minut uppför backen längs Tunnelbanespåret mot Kista.

Jag behöver nog köra mer hårda och korta intervaller för det var ett tag sen. Höll på att hosta upp lungorna och det tog lång tid att återhämta sig efter de där korta ruscherna.
Tog i alla fall ett KOM uppför där så helt långsam kan jag inte varit.

Får bli ett lugnare återhämtningspass i morgon tror jag så jag inte rivstartar och kör ner mig det första jag gör efter semestern.

Inga kommentarer: