torsdag 14 april 2011

20 min testcykel på 350 watt och Phazerball

Skulle köra ett 20 min tröskelpass innan frukost idag men mitt blodsocker låg på 3,8 så det var lite i lägsta laget. Slängde i mig en marmeladmacka och började trampa på 350 watt och djävlar vad tungt det gick så klart.
Kom bara 11 minuter sen var jag tvungen att ta en 30 sekunders paus. Började trampa igen men vad runt 15-16 minuter var jag tvungen att ta en till 30 sekunders paus då benen stod rakt ut och jag inte lyckades få runt dem.
Men sen djävlar kicka marmeladmackan in och jag kunde höja till 360 watt och sista minuten drog jag på 400 watt så det kändes bra.

Blev inte så mycket mer träning idag.
Skulle ut med jobbet och köra Phazerball på kvällen.
Blev lite spring där men banan var så liten så det blev att alla sprang till mitten och försökte gömma sig bakom någonting och sen bara stå och peppra järnet.

Men grymt kul var det. Som vanligt växte hornet ut ur pannan och det blev nästan lite Rambo style och bara springa och peppra på allt som rörde sig.
Kvällen avslutades med en god middag på Grappa vid St:Eriksplan.
Årets första drink på uteservering blev det också, alkoholfritt såklart. Drink på Grappa uteservering

Inga kommentarer: