lördag 9 april 2011

Keps Cup i Vallentuna

Idag var det premiär för den riktiga keps i Vallentuna, Det var en ganska platt bana med lite småtekniska partier så det passade mig bra.
Lyckades ta starten idag och höll den nästan ett varv men sen kom Ville och Gunnar och ångade om och jag hade inte så mycket att ge när de passerat.













(Irma Grape har tagit bilderna, fler bilder finns här)
De var de 2 som skulle göra upp om segern idag medans vi var en ganska stor grupp bakom som krigade om 3:e platsen. Det var Norin och jag som höll farten uppe där framme och det kändes som vi höll en skapligt hög fart.



















På slutet av 5:e varvet så skulle vi varva en dam, Norin kom förbi men när jag skulle köra om på högersidan på ett tekniskt parti så körde hon precis upp så vi kroka i varandra så hon välte.
Jag stanna till och hörde om det gick bra och hon sa att det var lugnt i alla fall så vi fortsatte.
Stefan Dahl drog upp tempot och jag fick lite svårt att hänga med. Han kom i stort sett ifatt Norin och jag kände att jag började komma ikapp på slutet i skogen men sen var det ut i motvinden på grusväg sista biten så där hade jag inte mycket att sätta till.

Kändes riktigt bra ändå och det var grymt kul att köra i skogen idag. Tror jag har fått till cykeln riktigt bra nu. Den gick som en dröm i skogen och jag kunde välja fina och raka spår och bara trycka på medans cykeln bara svalde ojämnheterna. Det satt riktigt fint med låsningen för både framgaffeln och bakdämparen i samma reglage på styret tog bara en microsekund att låsa och låsa upp.
Den lilla ändringen av sadeln och styret verkar ha gjort susen också för det kändes riktigt bra nu.

Får tacka kiropraktor Magnus Carlsson  på http://www.kiropraktorerna.eu/ som kunde fixa till min rygg lite snabbt också. Hade inga problem alls idag med ryggen så det kändes riktigt bra. Lite fix med ryggen och finjustering av cykeln gjorde verkligen susen.
Resulat från dagens Keps Cup i Vallentuna finns här.

I morgon är det Keps Cup vid Källbirnk, Samling vid 10 och start 11, se till och komma dit och få svettas lite på en rolig bana och träffa lite cykelfolk.

Inga kommentarer: