lördag 16 april 2011

Keps Cup och Jeff Dunham

Blev Keps Cup i Ursvik idag. Var många starka med i startfältet idag.
Nästan hela Cykloteket Racing Team var där med nya teamkläderna så det såg riktigt kolt ut.

Starten blev lite dålig för mig igen. Det var en rolig bana med mycket tekniska singeltracks så det var lite svårt att komma om.
På slutet av första varvet så såg jag Ulf Johansson och Stefan Dahl inte så långt framför.

Försökte köra ikapp men det verkade som jag fått pysspunka på båda hjulen för jag fick genomslag hela tiden. Fick dra ner på tempot rejält då jag inte hade någon pump med mig. Vid varvningen så stanna jag och låna en pump och jag hade då under 1 bar. Inte så konstigt att det kändes lite sladdrigt och jag som kör med slang för tillfället.

Började jaga de sista 2 varven och kom om en del men det blev ingen framskjuten placering när jag kom i mål. Men vad gör det? Jag fick ta i och hade roligt så jag fick bra träning.
Körde hem sen så jag fick ihop 4timmar och 20 minuter. Ett kombinerat tävlings/distanspass.

Nu är jag på Globen för att se Jeff Dunham. Ska bli grymt kul. Mina favoriter är Penut och Achmed the terrorist. Får se hur mycket de kommer få vara med idag.
Jeff Dunham
Vi har fått platser på rad 14 så det kan inte bli mycket bättre.
ska verkligen bli kul att se Jeff Dunham live. Har ju bara sett han på youtube förrut.Jeff Dunham

3 kommentarer:

Anders sa...

"nya teamkläderna så det såg riktigt kolt ut." ;0)

Anonym sa...

Hej! 1 bar är väl lite förstår jag men vad hade du haft för lufttryck ungefär annars i Ursvik?

Per Kumlin sa...

Ha ha Anders, Jag säger bara djävla Iphone autocorrect...

Jag skulle nog haft runt 1,8-1,9 med slang, Tubless skulle jag nog kört 1,6-1,7 tror jag.