lördag 23 april 2011

Kringelloppet avklarat

Idag så var det den första XCE tävlingen som skulle köras. Tyvärr så var vi alldeles för få i H30 klassen för att kunna anordna en XCE tävling så vi fick köra 40 min + 1 varv istället.
Banan var tyvärr alldeles för oteknisk för att falla i min smak. Det var bara 2 kurvor per varv och inga stenar eller rötter så jag hade inga fördelar alls.
Tog i alla fall starten och höll det i ynka 1,5 varv innan min rygg sa upp sig totalt.
Hoppas inte min rygg ska hålla på och krångla länge till. Har inte haft några problem med det på de senaste åren men jag kanske börjar bli gammal och skröplig.
Så fort jag försökte ställa mig upp och ta i så hände ingenting. Försökte köra på lättare växlar och sitta ner men det ville inte heller. Det kändes som jag hade en del krafter men de ville inte leta sig ner till pedalerna.
Gled bara längre och längre ner i startfältet och blev varvad av juniorerna som starta framför oss gubbar.
Slutade på en 4:e plats tillslut. Mindre nöjd kan jag väl lugnt säga.
Hoppas jag hinner stretcha lite ikväll så jag har lite mer kraft i morgon.
Resultat från första dagen på Kringelloppet kommer upp här sen.
Vi stanna kvar och såg på H40 och elitgänget och heja på alla i Cykloteket Racing Team
Kringelloppet XCE
Fredrik Edin såg riktigt snabb ut på semifinalen innan vi var tvungna att dra så det skulle vara kul om han drog hem det.
Fredrik Edin går mot vinst
Nu bär det snart av till Farsta för påskmiddag hos föräldrarna.

Inga kommentarer: