söndag 1 maj 2011

20min intervall på monarken och Majbrasa

Vaknade riktigt sent idag, kom inte ur sängen förrens kl 12. När frukosten, blöjbyte och allt annat var klart hade klockan hunnit bli 14:00.
Vädret visade sig inte från sin bästa sida så det fick bli Monarken istället för ett hårdpass i skogen.

Tänkte bränna av 3 st 20 minuters intervaller på 340 watt. Det gick väl sådär. Märkte redan på första intervallen att det gick riktigt tungt.
Kändes tyngre på slutet än när jag körde på 360 watt för någon vecka sen.

Åter igen så bevisar det att vilodag innan ett hårdpass inte fungerar så bra. Har ju legat på soffan i 2 dagar så pulsen gick upp ordentligt. Låg runt 180 i slutet på intervallen. Men någon direkt effekt fanns det inte att hämta ut.
På andra intervallen körde jag bara 10 min på 340watt sen dog jag.
Vilade en kvart sen körde jag sista 20 min på 330 watt och då gick det lite bättre.

Blev en vända till Jocke och Jessica på kvällen sen. Blev lite spelkväll på PS3:an innan vi drog till Vinterviken för att kolla in brasan och vad som hände där.
Vinterviken
Vi träffade även på Jockes mor Lena och hans syrra Malin med sambo Erik som vi snackade med. De ville såklart träffa Oskar också.
Lena, Malin och Erik kom ner till Vinterviken
Oskar tog det lugnt och var riktigt snäll och fin nästan hela kvällen trots ganska högt ljud vid Vinterviken.
Oskar chillar hos farsan

Inga kommentarer: