lördag 7 maj 2011

En härlig dag i Lida

Det blev en grymt fin dag på Lida. Vädret visade sig från sin bästa sida med sol och 23 grader kan inte bli bättre.
Vi blev runt 50 pers totalt som skulle snurra runt i skogarna runt Lida. För oss från CRT så var det teknik på cykeln som stod på schemat.
Vi körde diagonalen där Lida Loop går bland annat och övade oss på att ta oss över en av de högre stenhällarna som är där och att komma över lerhållet/diket som är på diagonalen också.
Det gick riktigt bra tycker jag. Jag tror alla kom över till slut utan att sätta ner fötterna.
Vi stannade på en del ställen och övade lite spårval för att hitta den rakaste linjen och snabbaste spåret.
Mycket var att lära sig hålla blicken långt fram och att ha i rätt växel för att komma över hindrena.
Dagen gick riktigt fort och jag tror alla var nöjda efter våra små turer ute i skogen.
Jag tyckte det var grymt kul och jag hoppas att våra deltagar har fått med sig lite nya bra erfarenheter och att de haft en bra dag.
I morgon kör vi igen med Cyklotekets träninsläger med start kl 09 vid Lida.

Eva och jag avsluta kvällen med lite käk från sushikungen.














Gillar ni sushi så måste ni testa Sushikungen vid Kungens Kurva. Blev en Tokyo idag shit vad gott det var, det är nog den godaste sushin jag någonsin har käkat.

Inga kommentarer: