lördag 31 december 2011

Gott nytt år och tack alla sponsorer som har hjälpt mig i år.

Ja då har ytterligare ett år snart tagit slut. En kort resume om året som gott är nog att det har varit upp och ner en hel del. Största ljuspunkten var när Eva och jag fick vår lilla son Oskar den 2 februari i år.
Den har varit en riktigt kul ny erfarenhet som fått en att ändra perspektiv på livet.
Tävlingsmässigt iår har det gott skapligt bra men som sagt mycket upp och ner.

På SWE-Cup i XC så var det mycket precis utanför pallen med ideliga 4:e platser men kom tillslut 2:a i finalracet på Möndals MTB och slutade totalt 3:a i SWE-Cup XC.

långloppscupen gick det inte så bra som jag hoppats.
Började segt med en 6:e plats på Långa Billingeracet sen gick det bara utför med sjukdomar och när jag fått upp formen till sensommaren så var det idel punkteringar som stoppade min framfart så det blev bara en 9:e plats totalt i långloppscupen.

Merida-Northwave CX-Cup tävlingarna gick lite bättre i början. Blev ett gäng pallplatser och lyckades tillslut få min 1:a plats på Kumla rejset. Låg 2:a i totalen ett bra tag men sen kom alla tävlingar långt ner åt helvete. Då jag ville vara med familjen så missa jag alla tävlingar nere i Skåne och Göteborg så jag damp ner som en raket till en 6:e plats i Merida-Northwave CX-Cup.

Jag vill såklart tacka alla mina sponsorer som har hjälpt mig att kunna resa runt och tävla i år och set till att jag har förstaklassig utrustning att köra på.
Utan mina sponsorer hade jag inte haft möjlighet att resa runt så mycket som jag har gjort så ni är guld värda.

Jag vill tacka Cykloteket för alla delar som de har tagit hand om till oss i teamet. De har ett riktigt stort utbud på cyklar och tillbehör för alla typer av cyklister. Allt från renodlade tävlings landsvägscyklar till små söta barncyklar och ett stort utbud på cykelkläder.


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Tack Scott Svenska AB för alla fina cyklar ni har bidragit med till CRT. Scott ligger verkligen i framkant när det gäller att ta fram lätta och styva ramar. Tror inte det är många märken som kan slå dem när det gäller strength to weight ratio.
Att sen cyklarna är helt grymma att köra med gör inte saken sämre.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
De har verkligen alla typer av cyklar också. vad man än vill göra på 2 hjul så har Scott Svenska AB cyklarna för det.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Tack DT Swiss för alla grymma hjul och framgafflar ni har bidragit med. De har en hel arsenal med lätta och styva hjul och dämpare som den här DT Swiss XMM 100 29 twin shot tapered gaffeln.
 


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
något som skall bli riktigt kul är att få testa DT Swiss nya XRC 950 T 29 hjul. Där snackar vi riktigt lätta och fina hjul för 29":s mountainbikes.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Tack till Craft som har tillhandahållit och skräddarsytt alla fina kläder som vi har i CRT teamet.
De har riktigt bra passform på kläderna och de sitter grymt skönt. Inga skarvar eller veck som irriterar någonstans.


















De har allt från jackor, underställ till mössor och skoöverdrag i riktigt bra kvallite.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Tack till Schwalbe som har förset oss i teamet med fina däck till både mountainbike, landsvägscykeln och crossen.
Schwalbe har verkligen lyckats med att få till däck som är både lätta och har bra grepp.
Själv har jag skört med Rocket Ron fram och Furious Fred bak som har varit en riktigt lätt och fin kombination till mountainbiken.
 



Schwalbe har riktigt fina tubdäck också och själklart har de däck till 29":s mountainbike också.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Tack till Enervit för alla energiprodukter som ni har bistått med. Utan riktig energi blir det svårt att tävla på hög nivå. Jag som har Diabetes typ 1 måste vara särkilt noga med att få i mig tillräckligt med energi så mit blodocker inte får för låga världen.
Då känns det tryckt att veta att en ENERVITENE Liquid går i stort set rakt ut i blodet och desutom är riktigt goda och lättsmällta så att jag inte får problem med magen.
 



















De har allt från sportdryck till energikackor med en massa olika smaker så det finns något som passar alla.


















Tack till Garmin som har förset oss med GPS:er så att vi hittar hem. Deras Edge 800 är riktigt fin med pekskärm och en massa funktioner. Det går även att ansluta den till ANT+Sport kompatibla effektmätare så att det går att få fram hur hårt man kör. Riktigt kul och bra.
De har såklart GPS:er för andra behov än träning. De har allt från Bil, båt till motorcykel och till och med flyg
















Tack till Sram som har förset teamet med förstaklassiga reservdelar till cyklarna vi kör på.
Det var första gången jag körde med 2x10 delat till mountainbiken och det kändes mer ergonomiskt att bli av med lillklingan och få en större där bak istället så jag slipper växla så mycket där fram.
De är riktigt lätta komponeneter också.


















Sram RED till landsvägshojen har varit en fröjd att köra också. Snabbt och lättväxlat.


















Tack till Skeppshult som är distrubutör till DT Swiss och Schwalbe i Sverige. Skeppshult tar även in fler fina tillbehör till cyklar som Abus, Sigma, Brooks och Bellelli för att nämna några.
De har ett stort sortiment av mer funktionela cyklar för pendling som tex den här Skeppshult STC Steel One+.












Tack till Magnus Carlsson på http://www.kiropraktorerna.eu/ som har sett till så att min rygg håller sig i schack. Innan jag fick hjälp av Magnus så hade jag en del problem med min rygg som gjorde att jag knappt kunde köra alls när det var som värst. Dom senaste 4 åren då Magnus har knäckt och sträckt ut min rygg så har jag inte haft några problem alls. Han kan verkligen göra underverk med en och jag rekommenderar att gå och hälsa på honom om ni har problem med ryggen.


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Tack till Cykloteket Racing Team som har låtit mig tävla för dem i år. Det är många personer som har roddat med att få allt att fungera och det tycker jag de har gjort riktigt bra.
Vi har Michele Lanza som är överhuvudet i teamet och har tagit hand om alla sponsorer och fixat och trixat med alla betällningar.
Vi har Hans Mård som är ordförande och jobbat med det mesta för STHLM CycloCross.
Vi har Anna Bleckur, Sören Bleckur och Åke Strömberg som har hjälpt till med lagning och service i ur och skur på i stort set alla tävlingar.
Vi har Isak Strömberg som har lagt upp träningen till alla mountainbikeåkare.
Vi har Fredrik Edin som har tagit hand om bussen och hämtat och lämnat allt folk till tävlingarna.
Vi har Thomas Karlsson och Angelica Edvarsson som har hjälpt till med beställningar och utlämning av allt matriall.
Vi har Clive Lewis som nu tar in alla ordrar.
Vi har Patric Sahlberg som har tagit hand om servicen för bussen.
Vi har Magnus Hellberg som har tagit hand om alla anmälningar till tävlingarna.
Vi har Fabian Bender som tagit hand om hemsidan.
och så har vi såklart vår lilla allt i allo fixare Pontus Johansson som var med och startade teamet.
Hoppas jag inte har glömt någon nu.
Alla i teamet hjälper till med någonting och det är riktigt bra sammanhållning.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Sen sist men inte minst tack till min Älskling Eva som har ställt upp och hängt med på tävlingar och hjälpt till med både det ena och det andra. Eva har stöttat mig under alla åren och har funnits tillhands hela tiden i både vått och torrt. Tack ska du min lilla gullesnutt. Vad skulle jag ha gjort utan dig?
Oskar har fått stå ut med en del han också. han har ju varit med på de flesta tävlingar och fått resa land och rike runt. Det är alltid kul och se hur glad han blir när han får se en komma.
Det känns skönt att jag har en fin familj som står vid min sida.
 
Ja gott nytt år på er alla. Ny ger vi järnet 2012 och hoppas på lycka och framgång.



2 kommentarer:

STIZZE sa...

Jag har varit ett glatt vittne av vilket spektakulärt grymt team CRT är, jättekul att du fått komma med!

All lycka och Gott Nytt år!

Per Kumlin sa...

Ja det är ett riktigt trevligt team att köra för.
Gott nytt år på dig också och lycka till i ditt nya team, ska bli kull och följa det.