måndag 9 september 2013

Väsjöbacken korta intervaller

Blev ett kort pass efter jobbet med Ville idag vid Väsjöbacken. Skönt och få lite sällskap och någon att jaga, det behövdes så jag orka ta ut mig.

Vi körde 2 stycken set om 20 intervaller vid den lilla trekanten i mitten av backen.
Det tog ca 15-20 sekunder upp och sen 10-15 sekunder ner.
Det räckte för att vända ut och in på mina lungor i alla fall.

Första setet så körde Ville skiten ur mig totalt men på andra hängde jag med lite bättre.
Körde med en tyngre växel och växlade inget under intervalltiden och det verkade gå lite bättre.

Det roliga var att jag hängde på i den branta delen men tappa när det plana ut.
Det brukar vara tvärt om i vanligs fall.
Men det var nog mest för att den branta delen var först och syran hade inte hunnit ta död på en helt ännu.

Mörkret börjar komma snabbt nu också han precis köra klart innan det var kolsvart i stort set.
Edsviken
Skönt att det fortfarande är skapligt varmt i alla fall.

Inga kommentarer: