lördag 28 september 2013

Lidingöloppet

Idag hjälpte jag Lars och Ludde Enervit att langa gel och energitabletter på Lidingöloppet.
Lars Linnea och jag åkte ditt lite tidigare för att heja på Linneas kompisar och familj som skulle springa.
Det är ett riktigt stort event med mycket kul omkring. Blev nästan lite sugen på att testa och springa själv.
När vi titta på 1,5 milaren såg vi en annan snabb cyklist som var där och sprang och det var Matthias Wengelin.
Vi stod i en backe och kollade läget. Var kul och se alla olika löpstilar som fanns. Det var fascinerande och se hur alla lägger upp loppet och var olika människor har för taktik när de springer.
Innan 3 milaren så var det dags att ställa upp allt med Enervitlagningen. Vi skulle skruva av alla korkarna på gelerna också och de satt ganska bra.
Har väll skruvat loss i nästan 500 stycken så jag lär ha träningsverk i högerhanden i morgon och jag har fått ett par fina blåsor.
Här har vi första löpparen som kom. Riktigt snabb kan jag säga. Tror han sprang första milen på under 30 minuter. I den terrängen så går det äckligt snabbt. Själv skulle jag vara nöjd om jag lyckades komma ner till 40 minuter.


Var riktigt kul att stå och heja och langa gel. Det var många nöjda och hungriga löpare som fick lite gel och GT tabletter.

Inga kommentarer: