söndag 29 september 2013

Lidingöloppet 10km

Idag var det Lidingöloppet för damerna och min Älskling Eva skulle springa tillsammans med Linnea som var här under helgen och hälsa på med min cykelpolare Lars.
Var kul att som omväxling stå och heja och få se Eva in aktion.

Först ut var Linnea då hon startade 13:40. Hon pinna på riktigt bra och kom inpå 55:01 på den kuperade banan.
Vid 14:20 så var det Evas tur. Tänkte jag och Oskar skulle stå i backen i början och heja men vi missade henne då Eva sprang på andra sidan.
Vi sprang sen runt så vi skulle möta upp henne på slutet. Stod och heja där det var en km kvar.
Då de skulle springa runt en sväng så han jag och Oskar springa ner till mål och välkomna min Älskling efter 10km slit. 
Här har vi ett par glada damer efter målgång. De smider redan planer på att springa fler lopp så jag och Lars får se fram emot en sommar på läktaren nu. 
Det var kul och hänga med och jag blev nästan lite sugen på att testa att springa något lopp själv.

Inga kommentarer: