tisdag 10 september 2013

Cyclocross TT Norra Djurgården

Idag blev det jobbpendling med crossen. Hängde på träningstävlingen vid Norra Djurgården för att få lite fart i benen och teknikträning.
Var ett ganska stort gäng som samlats för att få köra skiten ur sig.
Cyclocross
Vi körde först 2 intervaller om 3 varv.
Känns som jag börjat återhämta mig ifrån magsjukan nu för jag klarade av att hänga på snabbingarna längst fram första intervallen.
På andra lyckades jag till och med vinna med en hård spurt med Per Strömblad så det kändes skönt att benen är med igen.

Vi körde en tredje intervall där vi bara körde 2 varv och omvänd startordning så de som kom in sist förut fick starta först och få lite försprång.
Då jag kom först förra gången fick jag starta sist.

Riktigt kul och få jaga och öva på omkörningar. Lyckades köra upp mig till en 2:a plats men Fiffi hade fått en för stor lucka så jag kom inte ikapp helt.
Jobbigt som fan var det men grymt kul.

Körde hem med Per som visade mig lite nya roliga vägar på andra sidan Edsviken.
Edsviken
I morgon blir det nog vilodag innan det är dags att ta fram crossen igen.

Inga kommentarer: