söndag 22 september 2013

Hacksta XC Cupavslutning

Ja då var den sista MTB tävlingen för i år körd. Det var cupfinalen i XC som gick i Åkerberga då MTB Täby höll i Hacksta XC.
Det var ett stort gäng som skulle starta då vi körde både med H40, H50, H15-16, senior och Hsport.
Jag har ju inte hunnit köra så många XC lopp så jag fick stå långt bak i starten vilket inte brukar vara någon fördel på en sån här teknisk bana.
Starten gick och mina ben var som ett par stockar och ville inte alls vara med. Kom iväg nästan sist sen var det bara att föröka avancera.
 
Var verkligen seg i starten. Första varvet brukar oftast gå snabbast men nu fastna jag bakom en massa folk i skogen och jag gjorde dåliga omkörningsförsök som mest bara tog på krafterna och inte generera så många placeringar.
På andra varvet kunde jag börja gasa och få fritt spår så jag körde upp mig lite.
 
Snabbaste varvet blev sista som var nästan 1,5 minuter snabbare än första. Lyckades dock bara köra upp mig till en 7:e plats.
En som lyckades köra upp sig bra var Ville som startade i samma led där bak som jag med en helstel cykel. Han kom 2:a så det går att ta sig upp om man har styrka och teknik.
 
Pallplatserna i H30 blev Stefan, Ville och Johan. Starkt kört grabbar.

I Herrelit så var det Fredrik Edin som tog taktpinnen och gick och vann,
Fredrik kom även 2:a totalt i cupen. Starkt jobbat.

Jag hade min lilla hejarklack med mig även idag. Kul att Eva och Oskar kommer med och hejar när jag är ute och kör.
Fullständiga resultat ifrån Hacksta XC finns här.

Inga kommentarer: