fredag 27 september 2013

Cross TT vid Fisksjöängsvägen 19

Idag blev det torsdags TT med crossen vid Husarviken. Bra med mycket folk idag och en rolig bana med en del tekniska partier.
  Cross TT
Vi körde 3x2 varv och varven tog lite under 4 minuter. Första setet blev lite avvaktande första varvet då det var många som inte kört banan förut men sen blev det fullt ös. Det var Per Strömblad Justus och jag som kom iväg och Per drog på en storspurt de sista 2-300 meterna. Jag kom om Justus men kom aldrig ikapp Per. På andra setet så startade jag lite bakom och fick jaga ikapp och köra om lite första varvet. Kom upp i topp på andra varvet sen stod det mellan mig och Strömblad och jag lyckades precis ta spurten på slutet. Sen var det sista settet och då gick jag upp i ledning redan efter ett halvt varv sen tänkte jag att det är bara att ge järnet och se hur långt det håller. Märkte att jag fick lite avstånd i kurvorna så jag lyckades hålla ledningen ända till mål. Satt fint med lite hårdkörning. Fick ihop 2 timmar så det kändes helt ok. Passet finns på Strava.

2 kommentarer:

Tille sa...

Kul att du kom förbi. Jag tror att det kan bli bra det där området om man får fixa till lite.

Per Kumlin sa...

Ja det var kul att köra. Tyckte banan var riktigt rolig, gillar när det är lite stök.