torsdag 14 april 2016

Farstacrossen 10x30 sec med högsta medel på 940 watt

Idag blev det en vända till föräldrarna i Farsta för att fixa min mors cykel. Tog även med mig min racer för att hinna dra ett kort pass.
Det fick bli den gamla hederliga Farstacrossen där jag körde 10 stycken 30 sekunders intervaller.
Började här framme vid utfarten.

Slutade sen här vid övergångsstället och det tog ganska prick 30 sekunder.







































Växlade mellan att hålla uppe vid bromsarna och att hålla nere i bocken för att se om det var någon skillnad. Blev ungefär samma tider men jag hade flest watt när jag höll där uppe fast hade samma tid som när jag höll i bocken så där fick jag ett kvitto på att jag inte är lika aerodynamisk med händerna uppe på hodsen.
Mitt högsta medeleffekt på en av intervallerna blev 940 Watt så det får jag vara nöjd med.






































Låg strax över 800 watt på de andra så det tar sig. Hade min lägsta morgonvikt på flera år också. Jag slog den magiska gränsen och kom under 80kg så det kändes riktigt bra. Vågen stannade på 79,5.






































Nu är det bara 4,5kg kvar till min drömvikt. Får se om jag orkar hålla ut och inte småsnaska så mycket.
Skulle vara kul och komma ner till 75 om jag också kan behålla styrkan, blir lite lättare i backarna då.

Blev en finmiddag med familjen på kvällen i Gamla stan där vi käkade en trerätters på Il Forna Itaiano.
Lyckades med en ganska bra parkering där om jag får säga det själv.

































Var riktigt god mat där men det blev lite problem i köket så väntetiden blev lite väll lång.





























Jag som kört hårt idag men inte vill gå upp i vikt tog en entrecote med väldigt lite potatis.




2 kommentarer:

Bang sa...

Du ligger redan på min drömvikt :)

Per Kumlin sa...

Grymt:-) Jag har kört på lite mer sallad och lite mindre kolhydrater, verkar fungera:-)