onsdag 13 april 2016

FRA Intervaller

Idag blev det lite landsvägscykling. Tänkte se om jag kunde hinna med CRT:s landsvägsgrupp som skulle köra vid FRA ute på Ekerö men jag kom iväg sent och han inte till träffpunkten vid Nockebybron. Körde vidare och träffade på Stockholms CK som skulle träna där också så jag fick hänga på dem. De var ett riktigt stort gäng och de skulle dela in sig i mindre grupper och jag valde såklart den snabbaste och hoppades på att jag skulle överleva.





























Jag är ju lite ringrostig när det gäller landsväg då jag mest har kört MTB den senaste tiden. Har väll inte riktigt den där finessen i klungkörningen.
Hängde dock med bra och blev aldrig avhängd. Fick lite tips och trix och lyckades ta en spurt med lite tur.
Vi körde 5 varv runt FRA varvet och vi blandade mellan belgisk klunga med snabba byten och att ligga och dra upp till 20 sekunder och på slutet blev det alltid en spurt till 50 skylten.

Jag har alltid haft problem med att spurta i bocken, antagligen för att jag är vann vid MTB:n.
Dock så blir man som ett halvt segel och det ska inte vara lika lätt att få ner kraften till bakhjulet.
Men jag känner mig än så länge inte helt bekväm med att spurta i bocken så jag for nog ta och öva på det lite.

Riktigt kul träning och jag blev trött och det verkar ha gott skapligt fort trots att jag tog lite för mycket vind.

Träffade på CRT gänget också så jag tog en sista spurt med dem också innan jag skulle hem.





























Tog 2 personbästa på Strava på vägen hem också och hamnade på en 2:a plats och en 6:e plats i totalen på Sörentorp - Helenelund och Ulriksdal - Helenelund. Det får jag vara nöjd med.

Inga kommentarer: