torsdag 21 april 2016

MTB Täby öppet KM

Idag blev det tävlingsdags igen. Det fanns lite att välja på då SMACK serien dragit igång med sin MTB cup och MTB Täby hade sin KM Cup.

Det blev MTB Täby då det var närmast. Hade tänkt cykla ditt ifrån början men då regnvädret drog in så fick det bli bilen. Hade ingen lust att frysa arslet av mig när man ska hem sen och är både kall, blött och hungrig.

Det var mycket folk där, runt 70 pers skulle köra så det var kul.


Det var lite småblöt så det var ganska halt bland stenarna och rötterna i skogen. Banan var ganska platt men hade massa roliga flowiga tekniska partier.
Jag körde senior idag och vi skulle köra 5 varv på den banan. Största Konkurrenten för dagen var Erik Vrang.





























När starten gick så schabla jag till det ordentligt och kom inte i pedalen. Försökte få i den i farten men den skon gled av pedalen så jag höll på att gena in i konkurrenterna bredvid mig.
Blev till att jaga ikapp men Vrang hade redan försvunnit då.
Låg som 2:a de första 2 varven med Tomas Karlberg precis bakom. Han gick dock om på 3:e varvet då jag hade glidit runt lite för mycket i skogen.
Vi samkörde de sista varven men jag märkte att han började bli lite trött och gjorde en del misstag på den sista bitten innan mål så jag gick om och ökade lite och kunde tillslut ta hand om 2:a platsen.
Resultat ifrån KM cupen finns här.

Var skönt att jag äntligen skaffat mig en Thule velocompact 927 så jag slapp sätta min leriga cykel i bagageluckan.
Grymt med ett riktigt cykelställ så att cykeln står stadigt och inte får en massa repor. Att det dessutom går att fälla ner cyklarna så jag kommer åt bagageluckan ifall jag skulle behöva något där är riktigt bekvämt.
Riktigt stabilt och fint.

Inga kommentarer: