torsdag 7 april 2016

Teknikpass på Monarken

Idag blev det ett ganska lugnt pass på Monarken.
Planen ifrån början var att köra lite teknik på Flowride med min Specialized Stumpjumper.
Dock hade det regnat hela dagen men det såg ut som det skulle bli fint på kvällen. Hade gjort i ordning allt men precis när jag skulle ut så börja det spöregna igen.
Solskenscyklist som jag är orkade jag inte ut i skitvädret utan hoppa upp på monarken i stället.

Då jag skulle köra ett lugnt teknikpass så fick det bli lite improviserat på Monarken.

Testade att köra enbensträning med 110 i kadens. 
Shit det var jobbigt. Körde enminutare och de första 30 sekunderna gick det bra men sen fick jag problem med att följa med i upptrampet. Blev riktigt hackigt de sista sekunderna då jag försökte hitta rytmen men kom ur fas när jag inte han dra upp tillräckligt snabbt.

Testade sen att köra högkadensträning med runt 170 i kadens som enminutare.
Det var också riktigt jobbigt. 
Tyckte jag höll ganska jämt tryck och studsade inte runt så mycket som det kan bli ibland när jag kör riktigt hög kadens.
Dock så kändes det ganska jobbigt och pulsen drog iväg ganska mycket trots att jag bara hade knappt 1,5kp i motstånd.

Blev runt 1 timmes cykling och fick lite högre puls och ansträngning än vad jag tänkt mig ifrån början men det blev nog bra med lite variation.

Blev en halvnyttig middag efter det med sallad och bacon och några mackor.
Bacon till salladen är grymt gott, vet inte varför jag inte kört det oftare gärna lite fetaost på det så blir det pricken över i:et.


Inga kommentarer: